صفحه نخست » اخبار و رویدادها » جلسه بررسی نحوه اقدامات برای بهسازی برخی مسیرهای آزاد راه قزوین رشت
77

جلسه بررسی نحوه اقدامات برای بهسازی برخی مسیرهای آزاد راه قزوین رشت

طی جلسه‌ای که در روز دوشنبه 99/11/13 در شرکت آزاد راه قزوین رشت با حضور جناب آقای مهندس حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جناب آقای مهندس مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، جناب آقای مهندس پورتیموری مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها-سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، جناب آقای مهندس بیات سرمدی مدیرکل بهره برداری از آزادراه‌ها-شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جناب آقای مهندس ملکان، جناب آقای مهندس معصومی، جناب آقای مهندس امیرنژاد، جناب آقای مهندس مجاوری، جناب آقای مهندس طباطبایی، جناب آقای مهندس عزیز فیلی مدیرعامل آزاد راه قزوین رشت، جناب آقای دکتر جلال آبادی عضو موظف هیات مدیره، جناب آقای مهدس آل محمدی سرپرست ایستگاه‌های آزاد راه قزوین رشت در گیلان، جناب آقای مهندس حیدری سرپرست ایستگاه‌های آزاد راه قزوین رشت در استان قزوین به مدیریت جناب آقای مهندس فیلی مدیرعامل شرکت برگزار و حول محورهای مشروحه ذیل بحث و اتخاذ تصمیم گردید.

-اشاره مهندس عزیز فیلی بر عدم تکافوی 15 درصد سهم نگهداری و بهسازی، لزوم بهسازی مسیر در برخی نقاط تا پیش از پایان سال.

-تاکید مهندس حق لطفی بر ناکافی بودن سهم 15 درصد و وضعیت نامناسب آزادراه، اشاره به زیر بار رفتن ترافیک بعد از یک دهه و آثار مخرب بار ترافیک و بارندگی. اشاره به نیاز به 200 میلیارد تومان در حوزه استان قزوین جهت عملیات بهسازی.

-تایید فرمایشات مهندس حق لطفی توسط آقای مهندس مرادی و تاکید روی بهسازی اساسی محور آزاد راه در محدوده گیلان و نیاز به 320 میلیارد تومان در این خصوص.

-در ادامه جلسه آقای مهندس طباطبایی به عنوان نماینده شرکت مشاور طرح بهسازی مسیر آزاد راه تاکید داشتند نشست‌هایی در 30 نقطه آزاد راه رخ داده است که نیاز به بهسازی می باشد، این شرکت برای هر پل یک شناسنامه تهیه نموده است و مشکلات آن را شرح داده است.

-جناب آقای مهندس بیات سرمدی نیز با تاکید بر لزوم بهسازی مسیر اشاره داشتند مطالعات مرتبط صورت گرفته استد و بحث منابع مورد نیاز باید تعیین و تکلیف گردد.

-در ادامه جناب دکتر جلال آبادی با اشاره به ناکافی بودن سهم 15 درصد نگهداری که در قرارداد مشارکت دیده شده است انجام بهسازی را منوط به تامین اعتبار اساسی دانستند و اشاره کردند برای این کار نسخه پیش نویس متمم قرارداد تهیه شده است که می بایست با هماهنگی بانک تجارت و شرکت ساخت و نیز سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نهایی شود.

– در پایان جلسه مقرر گردید اقدام آنی جهت بهسازی برخی نقاط حادثه خیز انجام پذیرد همچنین شرکت آزادراه تا سقف مبلغ 4 میلیارد تومان و بعد از تایید مقامات مرتبط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به این موضوع اختصاص داده و مبلغ 6 میلیارد تومان نیز از محل منابع سازمان راهداری به این امر اختصاص یابد. پیگیری لازم برای بحث بهسازی اساسی آزاد راه و نهایی کردن متمم قرارداد از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام گیرد. برنامه ریزی لازم جهت اصلاح مفاد قرارداد مشارکت در خصوص 15 درصد سهم نگهداری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و یا شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت گیرد.

-ضمنا مقرر گردید که به نحوی برنامه ریزی گردد که عملیات اجاریی راهداری اضطراری(اجرای روکش آسفالت گرم مقطعی و رگلاژ و پروفیله نمودن رویه آسالت) حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری انجام پذیرد.